۱۳۸۷/۰۱/۲۴

زبان فارسی برای جوملا 1.5

جوملا بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان در سال 2007 بود و بوسیله این برنامه هر کسی به سادگی می تواند یک وبسایت کامل با کلیه امکانات و با قالبی زیبا داشته باشد.



بعد از یه مدت که من منتظر انتشار نسخه فارسی جوملا 1.5 توسط سایت های وطنی که مدعی پشتیبانی این نرم افزار متن باز بودند و آخر سر درخواست بعضی دوستانم. تصمیم گرفتم که ترجمه ای رو که برای نسخه 1.5RC4 کرده بودم و برای نسخه 1.5.2 هم قابل استفاده است، برای استفاده دوستان به اشتراک بزارم. سایت هایی که ادعا می کردند که این ترجمه را در عید منتشر خواهند کرد ولی الان یا دنبال اسپانسر می گردند تا منتشر کنند یا تقریباً یک ماه هست که در حال بروز رسانی اند و در دسترس نیستند؟؟!!

ترجمه ای که من انجام دادم بدون نقص نیست وصد البته مشکلاتش کم هم نیست اما به قولی کاچی بعض هیچی. شما به راحتی می توانید به اصلاح مشکلاتش بپردازید. امیدوارم که برای شما مفید باشه استفاده کنید.

دانلود فایل
با حجم 181 کیلو بایت
فرمت فایل zip

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دوست عزيز، دست شما درد نكنه بالاخره يكي پيدا شد كه اينكار رو انجام بده كم و كاستش مهم نيست همينكه شروع كرديد خيلي مهمه. يه سوال دارم آيا ميشه براي شمسي كردن تاريخ هم كاري كرد؟ از كجا بايد شروع كنم؟
سپاسگزارم.

ناشناس گفت...

سلام

واقعا یه دنیا ممنون...بازم دم شما گرم مردونگی کردی. یه این میگن open source

اون از اون joomfa اونم از joomla.ir که هر کدوم یجور ناز میارن.

خوش باشی برادر
یا علی...

محمد علی گفت...

یکی از دوستانم کلا جوملا 1.5 را شمسی کرده به طوریکه اگر از زبان فارسی استفاده کنید تاریخ شمسی و اگر از زبان انگلیسی استفاده کنید تاریخ میلادی می شود که در صورت موافقت ایشون اون رو هم میگذارم.

ناشناس گفت...

آقا دم شما گرم، منتظريم

ناشناس گفت...

واقعا دست مریزاد

اگه هر چه زودتر یه فکری برای تاریخ خورشیدی (شمسی) و نمایش صحیح PDF برای زبان فارسی بکنید و قرار بدید عاااااااالی میشه
دستتون درد نکنه

راستی اگه بگید چه جوری میشه فونت رو به Tahoma تبدیل کرد ممنون میشم
با سپاس

Unknown گفت...

دستتون درد نکنه
ممنون

محمد علی گفت...

برای تغییر فونت باید به شاخه قالبتون برید و فایل Css اون رو تغییر بدید و در جلوی قسمت هایی که نوشته شده font-family نام فونت مورد نظرتون رو به ترتیب اضافه کنید. به این ترتیب اگر فونت اول در سیستم کاربر موجود نباشه از فونت های بعدی استفاده میشه. البته برای فارسی کردن کامل قالب باید در برخی قسمت ها تراز ها رو هم عوض کنید.
-------------------------------------
در مورد تاریخ قبلاً توضیح دادم ولی در مورد pdf بیشتر مشکلات حل شده ولی هنگام pdf کردن حروف فارسی رو ناپیوسته نشون میده که هنوز نتونستیم مشکلش رو حل کنیم.

ناشناس گفت...

سلام واقعا خسته نباشید.
ما یه مشکل اساسی با rtl کردن قالب سایت داریم. وقتی قالب سایت را rtl می کنیم، فایرفاکس همه چیزرا صحیح نشون می ده، اما اینترنت اکسپلورر همه چیز را به هم می ریزد.
اگه راهنمایی کنید ممنون می شم.

محمد علی گفت...

سلام دوست عزیز منظورتون از مشکل چیه؟ توی منوها یا نمایش دکمه هایی که عکس دارن؟ توی قالب پیشفرض یا یه قالب دیگه؟

ناشناس گفت...

اگر بعضی از عزیزان ایرانی مدعی می‌شوند که از نرم‌افزار متن-بازی پشتیبانی می‌کنند، چقدر خوب است که روی حرف خود باشند... از شما به سهم خود بسیار متشکرم. ضمنا پیشنهاد می‌کنم تاریخ هر مطلب را درج کنید تا به طور مسلم جدید و قدیم بودم مطلب مشخص شود.

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...

سلام
اولا که واقعا ممنون
خیلی خیلی دمتون گرم
من یک مشکلی داشتم که چون خودم در جوملا تازه کار هستم و با php نیز زیاد سرو کار نداشتم به مشکل برخورد کردم و نمی توانم آن را رفع کنم
اگه من را راهنمایی کنید واقعا ممنون می شوم
من وقتی زبان فارسی را انتخاب می کنم چه در قسمت مدیریت و چه خود سایت با خطای زیر مواجه می شوم
Fatal error: Cannot redeclare class jdate in D:\Vhosts\XXX\httpdocs\news\language\fa-IR\fa-IR.date.php on line 27

با تشکر
mrkhodadady@gmail.com